Hatha Yoga

Hatha Yoga giver dig ro i sindet og velvære i kroppen.

Her gennemgår vi de klassiske yogastillinger i et roligt og afslappet tempo. Der vil også være nogle mere dynamiske øvelser og sekvenser i løbet af timen. Den dynamiske del varmer kroppen op og stimulerer kredsløbet. Kropsvarmen bruger vi så til at gå dybere ind i de forskellige stræk og yogastillinger. Alle kan være med til en Hatha Yoga-time og få glæde af yogastillingernes gavnlige effekt på kroppen og sindet. Vores mål er at strække, styrke og løsne spændinger i kroppen. Denne afstressende form for yoga er til dig, som har brug for at slappe af og give slip på stress og spændinger. Vi afslutter hver gang med afspænding og mindfulness.



Sådan kommer du i gang

  • Start på et begynderhold. Her kan alle være med og alle starter fra bunden.
  • Hvis du har en fysisk lidelse, så ring evt. og tal med underviseren om, hvorvidt din skavank vil være et problem.
  • Sørg for at have tøj på, du kan bevæge dig i. Det skal ikke være dyrt – det skal bare være behageligt.
  • Du sparer penge til dyre sportssko. Yoga dyrkes barfodet. Gå langsomt frem og pres ikke dig selv i starten. E du i tvivl, så spørg underviseren.
  • Forvent en vis ømhed efter træning. Yoga kan afsløre muskler, du ikke anede, at du havde.
  • Hvis du er mand, så kig evtentuelt efter yogahold kun for mænd. Findes de ikke i dit område, så lok en ven med. Og ellers bare vær stolt af, at du er på forkant af udviklingen. I USA er trenden at langt flere mænd nu dyrker yoga.