Yoga mod stress

Dette er for dem, som har brug for at give slip på stress og spændinger og lære nogle 'anti-stress' redskaber, man kan bruge i hverdagen. Når vi giver os selv ro og stilhed og lærer at lytte til vores krop, kan vi forebygge meget stress og finde større ro og overskud i hverdagen. Yoga er en anerkendt og dokumenteret metode til at afhjælpe stress. Det nedsætter stresshormoner og har en gavnlig virkning på både stress og depression

Hvordan er yoga bedst til afstresse?

Når man siger ordene bevægelse og afstressning, så tænker de fleste på yoga. Og yoga er en eminent form til afstresning.

Men når det er sagt, så er der ingen bevægelser, der er bedre eller mere hellig end andre. Med den rette indstilling og opmærksomhed kan alt bevægelse være med til at lande en i kroppen og derved blive med afslappet.

Det vigtigste er at finde ud af, hvilke former for bevægelser man holder af, så man har lyst til at gøre dem igen og igen. Det hjælper ikke at begynde til yoga, hvis man hader det, for så holder man lynhurtigt op.

Det at fokusere på din krop i bevægelse kan være en meget effektiv måde at holde dine tanker beskæftiget med kun én ting.

Det er er en måde at blive mindful på. I den proces bliver nervesystemet afslappet, og man kommer i en roligere sindstilstand.

Men det kræver, at man ikke blot bevæger sig. Man skal bevæge sig med fuld fokus på bevægelserne, så man virkelig oplever, hvad der sker i kroppen under og efter bevægelse. Og der sker ret meget.