Hatha Yoga med åndedrætsøvelser

Med et mere bevidst åndedræt kan du sænke dit stressniveau og opnå bedre psykisk og fysisk velvære i hverdagen. Du kan træne kontrol af åndedrættet blandt andet via åndedrætsøvelser, afspænding og yoga. Vejrtrækning gennem næsen påvirker dit nervesystem, så kroppen falder til ro. Så vent ikke med at gøre noget godt for din krop og dit mentale velvære - start allerede hos os med at blive bevidst om dit åndedræt. Med små målrettede meditationsøvelser kan du transformere forskellige strukturer i din psyke der forhindrer dig i at leve dit potentiale fuldt ud. Disse meditationsøvelser giver dig øget kontakt til kroppen. Meditationsøvelser kobler det kropslige med den energimæssige og åndelige dimension og gør dig i stand til at etablere et rum af empatisk nærvær.



Fordele ved yoga-åndedrætsøvelser

  • Hjælper med at forbedre søvn
  • Giver lindring fra stress
  • Reducerer rynker
  • Øger fleksibiliteten
  • Tillader dybere afslapning
  • Forbedrer koncentration
  • Giver dig mere udholdenhed
  • Øger aerob ydeevne
  • Sænker blodtrykket
  • Forbedrer fordøjelsen
  • Reducerer angst
  • Forbedrer blodcirkulationen
  • Lindrer overbelastning
  • Reducerer mental og fysisk træthed
  • Hjælper med at fjerne giftstoffer i kroppen