Ashtanga Yoga

Ashtanga yoga giver dig ikke kun en stærk og let krop, men også et fokuseret, roligt sind og en dyb følelse af vitalitet. Systemet er kendetegnet ved serier med en flydende sekvens af gradvist mere udfordrende stillinger, hvor bevægelserne knyttes sammen af et specifikt åndræt. Skridt for skridt lærer du de grundlæggende teknikker og stillinger i første serie. Du behøver hverken være smidig, i topform eller spirituel for at have effekt af træningen. Kom med åbent sind og oplev ashtangaens kraft.



Fysiske fordele ved Ashtanga Yoga

Hvis du har vægt til at tabe, kan ashtanga yoga bidrage til at forbedre din kropsholdning og fleksibilitet, samt styrke dine muskler. Du kan opleve, at de forbedrede muskel tone slanker din krop, også selvom du ikke mister pounds. De amerikanske Centers for Disease Control og Forebyggelse anbefaler, at alle deltager i styrke-øvelser mindst to gange om ugen, og en Ashtanga praksis betragtes som en muskel-bygning træning.



Mental sundhedsmæssige fordele ved Ashtanga Yoga

Regelmæssig yoga praksis, ligesom efter en ashtanga yoga klasse, kan bidrage til at forbedre din selvbillede og hjælpe dig til at føle sig bedre om din krop. Yoga reducerer stress og angst. Hvis du er en følelsesmæssig eater, kan du finde, at yoga hjælper dig med at holde fast i din kost plan og forbedrer din kontrol over binge spise og usunde spisevaner.